hanysahismail hanysahismail

42 posts   31,905 followers   177 followings

#gadiskecikberceloteh  @a.arifshukeri ๐Ÿ’

Bau syurga itu dapat dihidu dalam jarak 500 tahun, tapi ada yang tidak dapat menghidunya. Siapa? Perempuan yang memakai pakaian tetapi telanjang. #gadiskecikberceloteh

Hati yang paling jauh dengan Allah adalah hati orang yang bercinta. #gadiskecikberceloteh

Di balik perempuan yang kuat, terdapat lelaki yang meninggalkan luka dihatinya. Dan disebalik lelaki yang kuat, terdapat perempuan yang sentiasa mendoakan dirinya. #gadiskecikberceloteh

Semua muslimah boleh menutup aurat, berjubah, bertudung labuh, berniqab.

Tetapi berapa ramai muslimah yang benar benar memiliki hati yang mahal?

Yang tidak mudah tersungkur dan tumbang bila berkait soal hati ?

Yang benar benar menjaga perhiasan malu?

Yang masih kekal menjaga ikhtilat?

Jika kita rasa kita berjubah, bertudung labuh, berpurdah, pakai stoking, pakai handsock, duduk dalam majlis ilmu, berkumpul bersama dengan orang soleh, kita telah capai tahap solehah, kita salah. Kita masih belum solehah.
Berapa ramai muslimah yang tegas dengan prinsipnya "No Ajnabi"? Yang tidak tergedik gedik membalas komen lelaki ajnabi?

Yang tidak mudah cair dengan kebaikan lelaki soleh persis ustaz ustaz?

Yang benar benar menjaga pandangannya daripada stalk account account lelaki ajnabi?
Jika sekadar menyarungkan pakaian mulia, gelaran solehah cuma pada pakaian yang disarungkan, semua orang boleh buat.

Tanyalah dalam diri. Pakaian kita labuh labuh ni, longgar longgar ni, ikhtilat kita jaga tak? Ada pandang rendah pada orang tak? Masih ada nilai malu dalam diri tak? Masih tundukkan pandangan tak? Atau masih bercintan cintun lagi? Masih terbabas dalam soal ikhtilat? Masih belum mampu menjaga pandangan?

Jadilah muslimah yang mahal. Bukan sekadar mahal dari luaran semata, tetapi mahal kedua duanya.

Selamat mencari erti solehah. โค #gadiskecikberceloteh

Ada seorang lelaki,
Bapanya meninggal ketika beliau belum lahir.
Maknya meninggal ketika beliau usia 6 tahun.
Datuk yang jaga selepas itu meninggal usia 8 tahun.
Beliau ada 7 orang anak, 6 orang meninggal ketika beliau masih hidup.
Beliau adalah Rasulullah SAW.
Ada yang ujiannya lebih besar dari itu? โ€Ž
ุงู„ู„ู‡ู… ุตู„ ุนู„ู‰ ุณูŠุฏู†ุง ู…ุญู…ุฏ โ™ฅ๏ธ

Buatlah apa saja yang kamu suka di dunia ini, asalkan ada pada kamu jawapan untuk dijawab dihadapan Allah kelak #gadiskecikberceloteh

I prayed for a blessing and He sent me you @a.arifshukeri #gadiskecikberceloteh

Aku hairan melihat manusia yang sering menyucikan wajahnya tapi kurang menyucikan hatinya. - Hujjatul Islam Imam Al Ghazali Rahimahullahu Ta'ala
.
.

Barang siapa yang menjaga hatinya, maka Allah akan jaga pandangan manusia terhadapnya.

#gadiskecikberceloteh

Tiktok? musically? wahai wanita sekalian, seorang wanita itu perlu menjaga dirinya dari segala aspek. Dari segi auratnya, akhlaknya, adabnya, maruahnya. Fahamilah erti sebenar MALU dan ketahuilah bahawa tuntutan perasaan MALU dalam Islam itu sungguh tinggi. Ia bukan sekadar perasaan, namun ia lebih daripada sikap yang membawa kepada keredhaan Allah.
.
.
Akan datang satu zaman nanti, fitnah umpama malam yang menggelapkan. Yang dikatakan gelap itu adalah gelapnya fitnah sehingga orang lain tidak dapat membezakan yang mana betul dan yang mana salah. #gadiskecikberceloteh

Hebat macam mana pun kita hidup kat dunia ni, sekoq lalat pun kita takkan mampu nak cipta.

Sebab tu hidup kat dunia ni jangan angkuh ๐Ÿ˜Œ #gadiskecikberceloteh

Jika kalian melihat aku sedang menasihati, sebenarnya akulah yang amat memerlukan nasihat itu ๐Ÿ˜Œ #gadiskecikberceloteh

Most Popular Instagram Hashtags