hanysahismail hanysahismail

33 posts   32,259 followers   173 followings

#gadiskecikberceloteh  @a.arifshukeri 💍

Tiktok? musically? wahai wanita sekalian, seorang wanita itu perlu menjaga dirinya dari segala aspek. Dari segi auratnya, akhlaknya, adabnya, maruahnya. Fahamilah erti sebenar MALU dan ketahuilah bahawa tuntutan perasaan MALU dalam Islam itu sungguh tinggi. Ia bukan sekadar perasaan, namun ia lebih daripada sikap yang membawa kepada keredhaan Allah.
.
.
Akan datang satu zaman nanti, fitnah umpama malam yang menggelapkan. Yang dikatakan gelap itu adalah gelapnya fitnah sehingga orang lain tidak dapat membezakan yang mana betul dan yang mana salah. #gadiskecikberceloteh

Hebat macam mana pun kita hidup kat dunia ni, sekoq lalat pun kita takkan mampu nak cipta.

Sebab tu hidup kat dunia ni jangan angkuh 😌 #gadiskecikberceloteh

Jika kalian melihat aku sedang menasihati, sebenarnya akulah yang amat memerlukan nasihat itu 😌 #gadiskecikberceloteh

Kalau malas nak buat baik, jangan ajak orang lain buat jahat, Kalau tak mampu berubah, jangan kecam penghijrah yang tengah berhijrah 😌 #gadiskecikberceloteh

Kalau ramadhan sudah tidak mampu membuat kita bersemangat untuk beribadah, mungkin dengan kematian sahaja yang membuat kita menyesal untuk meninggalkan ibadah. #gadiskecikberceloteh

Aku telah berharap pada manusia setinggi langit, lalu Allah benamkan harapan dan rasa itu sedalam bumi #gadiskecikberceloteh

Orang yang selalu merintih kepada Allah di malam hari adalah orang yang paling kuat di siang hari. Sabar itu bukan mudah, in shaa Allah ganjarannya syurga ♥️ #gadiskecikberceloteh

Fitrah seorang perempuan itu suka tinggal dirumahnya. Seorang wanita datang menemui Rasulullah SAW kemudian berkata:
.
.
“Wahai Rasulullah, laki-laki memiliki keutamaan dan mereka juga berjihad di jalan Allah. Apakah bagi kami kaum wanita boleh mendapatkan amalan orang yang jihad di jalan Allah?” Rasulullah SAW bersabda:
.
.
“Barangsiapa di antara kalian yang tinggal di rumahnya maka dia mendapatkan pahala mujahid di jalan Allah.” (Lihat Tafsir Al Qur’an Al ‘Adzim surat Al Ahzab 33)

Orang yang bodoh adalah orang yang bersungguh-sungguh
berusaha sekuat tenaga untuk dunianya sedangkan akhiratnya diabaikan #gadiskecikberceloteh

Kadang, apa yang kita harapkan seringkali tidak sesuai dengan kenyataan. Untuk itu, kuatkanlah hatimu saat diingatkan dengan banyak kenangan.
.
.

Sebaik-baik muhasabah adalah dengan perbanyakkan istighfar #gadiskecikberceloteh

Wahai hati, jangan biarkan panahan racun dunia mengheret engkau ke neraka. Ada banyak jalan yang boleh engkau lalui untuk menumbuhkan kembali iman. Tidakkah engkau rindu ketika imanmu berada di atas?

Tolong.. bangunlah dari lena dunia. Tempat yang sedang engkau nikmati ini sekadar persinggahan yang sementara. Jangan berehat terlalu awal. Ini dunia.. bukan syurga..
#gadiskecikberceloteh

Jadilah seperti Aisyah r.a yang cantiknya tidak pernah dipamerkan. Yang cerdasnya tidak pernah disombongkan, dan keistimewaannya selalu dimuliakan. #gadiskecikberceloteh

Most Popular Instagram Hashtags