explorecanada explorecanada

2264 posts   906494 followers   371 followings

Explore Canada  Tag #ExploreCanada to be featured. Utilisez #ExploreCanada pour nous donner la permission de republier.

“First morning spent with the First Nations community of Wendake in Quebec. Within this tribe, husbands move in with their wife's family and take her name upon her approval. 💪💅” 📷 : @miles_holder 📍: Huron Traditional Site, @tourismequebec #ExploreCanada
« Première matinée dans le village autochtone de Wendake au Québec. Dans cette Première Nation, après le mariage, l’homme vient emménager avec la famille de sa femme et peut prendre le nom de celle-ci, si elle l’autorise. 💪💅 » 📷: @miles_holder 📍: Site traditionnel huron, @tourismequebec #QuebecOriginal #AboriginalCanada

A hot tip from @clearlaketradingpost: "Check out the beach in Deep Bay for a new view of the lake, a little more off the beaten path." đź“Ť: Riding Mountain National Park, @travelmanitoba. #ExploreCanada
Conseil judicieux de la part de @clearlaketradingpost : « Allez à la plage de la baie Deep pour un petit changement, à l’écart des sentiers battus. » 📍: Parc national du Mont-Riding @travelmanitoba #ExploreMB

Photo by Canadagrammer @steveglwalsh:
Coming home from a road trip is just as fun and adventurous as going there. I took a totally different way home in order to see more sights and ended up hopping on a ferry from Digby, Nova Scotia to Saint John, New Brunswick. I landed in Saint John just as the sun was setting and ended up having dinner on the market square boardwalk at the Saint John Ale House. I snapped this photo of the Coast Guard lighthouse from just outside the restaurant and went on in for a well-deserved and delicious brew. #ExploreCanada
Photo du #Canadagrammeur @steveglwalsh :
Ce que j’aime le plus des voyages en voiture, c’est que le chemin du retour est tout aussi plaisant et rempli d’aventures que l’aller. Pour voir encore plus de nouveaux paysages, j’ai choisi un parcours totalement différent au retour. J’ai pris le traversier (seulement une petite heure) entre Digby, en Nouvelle-Écosse, et Saint John, au Nouveau-Brunswick. Je suis arrivé à Saint John au coucher du soleil et après m’être arrêté devant le Saint John Ale House sur la promenade de la place du marché pour prendre cette photo du phare de la Garde côtière, j’ai décidé d’en profiter pour aller y souper et boire une excellente bière, bien méritée. #ExploreNB

Photo by #Canadagrammer @steveglwalsh:
Before I even left Montreal, I put a pin on my map for Meat Cove. It was the furthest point I could go on Cape Breton Island and I was all in for that. There's one road going in and one road going out. That's the road you see this camper following in this photo. After a hilly dirt road, you arrive at @meatcovecampground, an amazing campground overlooking the beach. Oh and the lobster rolls from at the campsite restaurant are amazing too. Definitely one of the highlights of my trip for sure. #ExploreCanada
Photo du #Canadagrammeur @steveglwalsh :
Avant même de quitter Montréal, j’ai épinglé le village de Meat Cove sur ma carte, simplement parce que c’est le bout de l’île du Cap-Breton et je voulais m’y rendre. Il n’y a qu’une seule route pour s’y rendre et c’est celle qu’emprunte l’autocaravane sur cette photo. Au bout d’un chemin de terre en pente, on arrive à @meatcovecampground, un magnifique camping qui surplombe la plage. Le restaurant du camping sert d'ailleurs de succulentes guedilles au homard. Décidément un des temps forts de mon voyage. #VisitNovaScotia

Photo by #Canadagrammer @steveglwalsh:
@cabotlinks is the most beautiful golf course I've played, period. Also the longest round I'd ever played because I had to take as many photos as I did shots. It's a walking only course too, so by the end of it I was finished, but it was so worth it. After a quick midday trip to Inverness beach, we tee'd off around 3 pm and finished the last hole just as the sun set over the horizon. I highly recommend playing in the late afternoon because the light is just unbelievable and the wind off the ocean isn't as fierce. #ExploreCanada
Photo du #Canadagrammeur @steveglwalsh :
@cabotlinks est simplement le plus beau terrain de golf où j’ai joué dans ma vie. Mais également ma plus longue partie de golf, puisque j’ai dû prendre autant de photos que j’ai frappé de coups. Comme le terrain se parcourt uniquement à pied, j’étais épuisé à la fin, mais chaque pas en valait la peine. Après un rapide détour à la plage d’Inverness en mi-journée, nous avons frappé notre coup de départ vers 15 heures et ramassé notre dernière balle juste au moment où le soleil disparaissait à l’horizon. Je vous recommande de jouer à cette heure pour profiter de l’incroyable lumière de fin de journée et parce que le vent du large est plus calme. #VisitNovaScotia

Photo by #Canadagrammer @steveglwalsh:
Gaspésie was the first place I went to as a young kid that changed the way I looked at the world and gave me my travel bug, sense of adventure and love of nature. Hands down, I owe it all to that region. This photo was taken on the highway into Percé with the famous Percé Rock just offshore. In the little seaside town of Percé you can do all sorts of fun activities from whale watching and fishing to enjoying great food and drinks. I suggest parking your car and spending the whole day walking around, even taking a ferry over to Bonaventure Island to witness the massive colonies of gannets and get a history lesson at the same time. #ExploreCanada
Photo du #Canadagrammeur @steveglwalsh:
La Gaspésie, c’est le lieu qui a éveillé chez moi, quand j’étais enfant, une nouvelle perspective du monde, l’amour de la nature et le goût du voyage et de l’aventure. Il n’y a pas de doute, je dois tout cela à la Gaspésie. J’ai pris cette photo sur la route qui mène à Percé et qui révèle le célèbre rocher Percé, au large. Dans la petite ville maritime de Percé et ses environs, vous avez un grand choix d’activités des plus agréables comme l’observation des baleines et la pêche, et d’endroits où savourer de délicieux mets et boissons. Je vous suggère de garer votre voiture et de passer la journée à explorer la ville à pied. Vous pouvez même prendre le traversier jusqu’à l’île Bonaventure pour découvrir les immenses colonies de fous de Bassan tout en suivant une leçon d’histoire. #QuebecOriginal #QuebecMaritime

Photo by #Canadagrammer @steveglwalsh:
The first time I went to Bic, about 10 years ago I was absolutely blown away. My friend, who was living in Rimouski at the time, told a young landscape photographer that the best sunsets in the world were in Bic. I came to find out that he wasn't lying. When I went back this time, on the second stop of my trip I made sure to find the same place he had brought me to a decade ago. Right in the heart of the National Park, on the coast of Quebec, you'll find the most beautiful sunsets and scenery paired with the sweet smell of campfires littered across the rocky beaches from campers gearing up to enjoy the amazing views. #ExploreCanada
Photo du #Canadagrammeur @steveglwalsh :
Ma première visite au Bic, il y a environ 10 ans, m’avait totalement renversé. À l’époque, un ami qui habitait à Rimouski n’hésitait pas à affirmer qu’il n’existait au monde aucun coucher de soleil aussi beau que ceux du Bic. Jeune photographe de paysages, je me devais d’aller voir s’il disait vrai. Lors de ce voyage-ci, pour mon deuxième arrêt de l’itinéraire, je suis retourné exactement au même endroit qu’il y a 10 ans. En plein cœur du parc national du Bic, sur la rive du Saint-Laurent, au Québec, les couchers de soleil et les paysages somptueux s’allient au doux parfum des feux de camp allumés par les gens qui s’assemblent sur les plages rocailleuses pour admirer le paysage. #QuebecOriginal #QuebecMaritime

Please welcome #Canadagrammer @steveglwalsh! "Hi, I'm Steve Walsh, a photographer out of @montreal with over a decade of experience shooting everything from landscapes and fine art photos to wedding and lifestyle work. This weekend, I will show you my latest road trip through eastern Canada."
A few hours out of Montreal, the first stop on my road trip was the Mont-Megantic Dark Sky Reserve, in Notre-Dame-des-Bois. Here, you'll get an amazing experience of nature, life and the entire universe, all rolled into one. You can camp right on the mountain itself under a blanket of stars and if you make your way to the top, you can experience the ASTROLab and the huge telescope that allows you to gaze into deep space, all with helpful information provided by on site guides. #EasternTownships #ExploreCanada
Bienvenue au #Canadagrammeur @steveglwalsh! Bonjour, je m’appelle Steve Walsh, j’habite à Montréal. Je suis photographe depuis plus de 10 ans. Je photographie de tout, des beaux-arts aux paysages, en passant par les mariages et l’art de vivre. En fin de semaine, je vous présente ma plus récente escapade routière sur dans l’est du Canada.
À quelques heures de Montréal, mon premier arrêt se fait à la Réserve internationale de ciel étoilé du Mont-Mégantic, à Notre-Dame-des-Bois. Un bon endroit pour une expérience impressionnante où la nature, la vie et l’univers tout entier entrent en communion. On peut camper directement dans la montagne, sous une couverture d’étoiles, et, en grimpant au sommet, visiter l’ASTROLab et découvrir les splendeurs de l’espace à l’aide d’un immense télescope et des précieux renseignements prodigués par les guides de l’observatoire. #cantonsdelest #QuebecOriginal

Toronto's Canadian National Exhibition open tomorrow for 18 days of fun! Who would you like to share a Sky Ride with for a view like this one? đź“· @lukewtcleland đź“Ť @letsgototheex #ExploreCanada
La foire Canadian National Exhibition débute demain. Au menu: 18 jours de plaisir! Qui aimeriez-vous emmener faire un tour de Sky Ride pour admirer cette vue? 📷 @lukewtcleland 📍 @letsgototheex #SeeTorontoNow

Elliston, Newfoundland has the closest land views of puffins in North America. The province is also home to about a half million of these unique birds, and it looks like these two found a special connection. Did you know the Atlantic Puffin is monogamous and mates for life? ❤ 📷: @kevinpepperphotography 📍: Elliston, @newfoundlandlabrador #ExploreCanada
Elliston, à Terre-Neuve, est le meilleur endroit en Amérique du Nord pour voir de près des macareux sur la terre ferme. La province abrite près d’un demi-million de ces oiseaux uniques. Ces deux-là ont l’air d’avoir trouvé l’âme sœur. Saviez-vous que les macareux moines sont monogames et s’accouplent pour la vie? 📷: @kevinpepperphotography 📍: Elliston, @newfoundlandlabrador #ExploreNL

Haida Gwaii is an archipelago located off British Columbia’s northern west coast. Their surf season is typically from November to March, and here you’ll find world-class waves without the crowds and unparalleled beauty. 📷: @kylervos taken in November 2016 📍: @gohaidagwaii, @hellobc #ExploreCanada
L’archipel Haida Gwaii se trouve au large du littoral nord de la Colombie-Britannique. La saison du surf s’y étend généralement de novembre à mars. Le spot est tout à fait exceptionnel et le lieu, solitaire, d’une beauté sans pareille. 📷: @kylervos 📍: @gohaidagwaii, @hellobc #GoHaidaGwaii #ExploreBC

Poisson Blanc Regional Park is located in the Laurentians region of Quebec, north of @Montreal. The park surrounds a lake dotted with about a hundred islands where you can book a camp site online along with kayaks, paddle boards, and canoes! đź“·: @iamnomad_ đź“Ť: @TourismeQuebec #ExploreCanada
Le parc régional du Poisson Blanc est situé dans les Laurentides, au nord de @Montreal. S'y trouve un lac parsemé d’une centaine d’îles. On peut faire une réservation en ligne pour un kayak, une planche à rame ou un canot et un des sites de camping situés sur les îles. 📷: @iamnomad_ 📍: @TourismeQuebec #QuebecOriginal