errafazira errafazira

2379 posts   1946115 followers   1338 followings

Eera Chek  SPAM dan pencetus baur2 kontroversi akan di block ya. Kita nak erat2 silaturahim saja disini. We spread loveee .. Muahhhh ๐Ÿ˜˜

repost via @instarepost20 from @ssarahrashid
Assalamualaikum WBT,

Mencari penaja untuk jamuan moreh bagi 50 hingga 100 orang. Kepada yang berhajat untuk membuat amal di bulan Ramadan ini dan berbesar hati untuk menaja serta memberi sumbangan boleh DM untuk keterangan lanjut atau hubungi ๐Ÿ“ฑ+601112463616๐Ÿ“ฑ (Sarah)

OBJEKTIF PROGRAM:

Program ini bagi menggalakkan golongan muda memeriahkan surau-surau di kawasan kediaman mereka sempena bulan Ramadan al-Mubarak. Bermula dengan acara berbuka puasa, diikuti dengan solat Maghrib dan Isyak berjemaah beramai-ramai dan seterusnya bersolat Tarawih. Bagi menjayakan program ini, tajaan serta sumbangan daripada luar amatlah dihargai. Ia diharap dapat membantu melancarkan lagi perjalanan program ini.

Berikut sedikit info mengenai perjalanan program: - 3 buah surau akan dipilih daripada 10 buah surau yang berada di dalam kawasan Kepong untuk program ini. - Program ini akan dijalankan di sebuah surau setiap minggu. (Seminggu 1 buah surau). SUMBANGAN - Sekiranya sumbangan berbentuk wang tunai, jumlah keseluruhan wang tersebut akan diagihkan sama rata kepada kesemua 10 buah surau di dalam kawasan Kepong untuk jamuan moreh pada tarikh tertentu. - Sekiranya sumbangan berbentuk makanan dan minuman, ia akan terus dibawa ke surau yang telah dipilih pada hari program dijalankan untuk jamuan moreh mereka pada hari tersebut. - Sumbangan lain seperti sejadah, telekung atau naskah al-Quran (jika ada) akan diagihkan kepada surau-surau yang memerlukan.
Selain itu, jika ada yang ingin membuat sumbangan juadah berbuka puasa, ia juga akan dibawa ke surau yang terpilih untuk program ini.
Segala kerjasama yang diberikan amatlah dihargai dan didahului dengan jutaan terima kasih. Hanya Allah SWT sahaja yang dapat membalas.
Wassalam.ย #instarepost20

Sekian lama mengenali jejaka tampan ini.. dimana beliau berada skrg adalah berkat usaha dan sikap positif yg dimilikinya.. Tidak kenal erti lelah, menjaga ukhwah dan baik budi pekerti.. Peribadi mu yg menyenangkan membuat teman2 begitu menyayangimu..Ini bukan ayat penyedap tapi inilah Rizman yg ku kenali.. Moga kejayaan dan kebahagiaan menjadi milikmu adikku.. Berjaya urusan di dunia dan akhirat.. Selamat Ulangtahun Kelahiran diucapkan buat adinda yg dsygi @rizman.n @rizmanruzaini ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Askm dan Salam Ramadhan buat semua penguna Triple White Suplement & Skincare.
.
Erra Fazira dan Triple White akan mengadakan Kempen "Semurni Kasih Ramadhan " sepanjang bulan ramadhan ini dimana setiap pembelian Produk Triple White Rm 1.00 akan di dermakan kepada Rumah anak yatim terpilih .
.
Jom bersama saya jayakan kempen ini. Selain mendapat kulit yang Sihat Berseri di Hari Raya nanti kita juga dapat bersama membuat amal. .
Jom Eloookkk Sebelum Raya!
.
.
Whatsapp " TW " ke 0133968910 .
@triplewhiteofficial
.
Whatsapp " TW " ke 0133968910 .
@triplewhiteofficial
.
Whatsapp " TW " ke 0133968910 .
@triplewhiteofficial
.
#glutathione #triplewhitesuplement #Testimoni #skincare #triplewhiteglutathione #singapore #dropship #jomcantikbersamatriplewhite #jerawat #jeragat #pigmentasi #triplewhite #Johor #agenttriplewhite #agentkelantan #kelantan #trialpack #raya #ramadhan

Jumpa kami pada 9hb june 2ptg booth no 80 & 81.. .
@max_chic by umie aida & erra fazira
.
#RAMEX2017 #RAMEX2017 #RAMEX2017
.
FESTIVAL RAMADHAN TERBESAR DI NEGARA BRUNEI DARUSSALAM
.
Ramadhan Al-Mubarak Expo 2017
.
Date : 8-14 June 2017
Time : 10.00am - 11.30pm
Venue : Bridex Hall 2, Jerudong
.
Special Appearance ; Afgan, Rossa, Erra Fazira, Fazura, Randy Pangalila, Izzue Islam, Awie, Datin Alyah, Umie Aida, Zahida Rafik, Siti Elizad, Sasqia Dahuri and many more!
.
Organized By : Pulseline Management Service
Supported By : Songket Wedding
.
#ramex2017
#pulselinems
#songketwedding
#swevents
#brunei

Sharing is Caring.. .
repost via @instarepost20 from @dakwah_tarbiyyah
MATIKAN phone jika ia berdering semasa solat (berjemaah). .
.
.
Ini mungkin isu terpencil, tetapi impaknya besar dari segi syarak. Sekiranya deringan handphone anda (lagu dan selainnya) mengganggu orang lain yang sedang bersolat, maka ianya adalah sesuatu yang haram dan mengundang dosa besar. .
.
.

Tindakan mengganggu orang solat dimasukkan ke dalam firman Allah :
.
.
.
Dan siapakah yang lebih aniaya daripada orang yang menghalang-halangi menyebut nama Allah dalam masjid-masjid-Nya, dan berusaha untuk merobohkannya? Mereka itu tidak sepatutnya masuk ke dalamnya (masjid Allah), kecuali dengan rasa takut (kepada Allah). Mereka di dunia mendapat kehinaan dan di akhirat mendapat siksa yang berat. (al-Baqarah:114) .
.
.
Rasulullah saw bersabda; .
.
.
Andaikata orang yang lintas di depan orang solat mengetahui besarnya dosa yang ada padanya nescaya berhenti menunggu selama 40 tahun lebih baik dari pada melintasinya (al-Bukhari dan muslim). .
.
.

Bahkan melintas depan orang sedang solat itu pun ditegahnya dengan serius, inikan pula lagu2 dari handphone yang mendering sehingga mengganggu fokus orang lain yang sedang berurusan dengan tuhannya. .
.
.
ADAKAH batal solat jika melakukan banyak pergerakan (seperti mencapai phone dan mematikannya)?
.
.
.
Jika merujuk kepada hadis, .
.
.
Dari Aisyah, ia berkata, Nabi sallallhu a'laihi wa sallam pernah solat di rumah dan pintu dalam keadaan terkunci, lalu aku datang (meminta dibukakan), baginda berjalan sehingga baginda membuka pintu untukku kemudian baginda kembali ke tampat solatnya (melanjutkan solat). Aisyah menyebutkan bahwa pintu ada di arah kiblat (HR Abu Dawud dan Ahmad, lafalnya dari Ahmad) .
.
.

Dari Abu Qatadah al-Anshari, bahawa Rasulullah sallallhu a'laihi wa sallam pernah solat dengan mengendong Umamah puteri Zainab binti Rasulullah sallallhu a'laihi wa sallam dan Abu al-Ash bin Rabiโ€™ah bin Abdi Syams, Jika baginda sujud baginda meletakkannya dan jika berdiri digendong kembali (al-Bukhari dan Muslim). .
.
baca selanjutnyaย #instarepost20

Ya Allah, help us and make it easy for us to draw closer to you this Ramadhan.. You are Most Forgiving, and You love forgiveness, so please forgive us.. ๐Ÿ˜ข
.
To all my beloved frens n followers, Selamat menyambut Bulan yg penuh kemuliaan.. Moga ibadah kita lebih baik dari sebelumnya.. Moga kita tidak mensia2kan nikmat bulan yg penuh berkah ini.. .
Maaf segala salah silap saya .. Marilah kita mulakan ibadah dengan berlapang dada sesama kita.. moga segala yg tidak molek kita leraikan dgn hati yang ikhlas.. Amin.

Look whos hereeee.. the one and only @araaziz .. She is soooo sooo cute and bubbly.. geyammmm je tgk dak ni.. ๐Ÿ˜™๐Ÿ˜™๐Ÿ˜—

Assalamualaikum n pagi semua!! how time flies.. kejap je si tecik ni dah besar.. Moga menjadi anak yg solehah, berjaya hendaknya dunia dan akhirat. Amin. Aleesya ni punya tahap malu yg tinggi macam mom kecik2 dulu .. mesti uolz tak pecaya kannn.. iyaaaa.. mom ASALnya pun pemalu tau!! Tapi krn keje dan minat, ku gagahi jebat!!! ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜€
.
Anyway, hv a great wonderful day. Moga sentiasa dlm rahmatNya. ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Moleknya duduk tu Benitta oii.. cuba bersopan sikit.. Dah puas dah ajar. masalahnya suami awak si iphetry tu yg terlebih sopan dr awak. dok duduk bersimpul jer.. awak?? gitu ghope e.. ๐Ÿ˜ฉ๐Ÿ˜’

@Regrann from @tiarzainal - Cantiknyaaaa #max_chic koleksi gabungan @umieaida9 & @errafazira ni! .
Rekaan yang simple dari jenis french lace , border lace dan kain crepe yang selesa dan mudah digayakan. Senang nak berjalan hari raya nanti. Cutting pun tak terlalu sendat melekat. So uols tak perlu risau nak makan banyak masa berkunjung ke rumah saudara-mara nanti hehehe ๐Ÿ˜† .
Lebih 10 jenis warna lace dan di buat sangat limited. Jadi siapa cepat dia dapat.. ๐Ÿ˜ .
.

Sebarangan pertanyaan & order sila whataps no 0163380095 ( nurul ) #max_chic @max_chic - #regrann

Mamam time.. lapar tahap gaban.. Sakura for dinner. @lynaz20 @lisaaryanti @rajafirdausrajazainal

Assalamualaikumโ€‹.. hi org Singapura.. jumpa di HALAL FOOD EXPO 2017 ya.. Singapore Expo Hall 5A. Booth no A12 @rarabyerrafazira dengan koleksi baru keluar dari oven!! ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ see you!!!

Most Popular Instagram Hashtags