badartas_2018 badartas_2018

63 posts   268 followers   424 followings

BADARTAS  BADARTAS SMAA 'Belajar no.1 Tapi dakwah bukan no.2' manusia yang baik Adalah manusia yg bermanfaat kpd makhluk lain Do not stop preaching.

Igt x kisoh hok mne terdpt dua hmbe Allah..Sorng ahli ibadah sorng lagi kaki maksiat..Make kisoh nie bermule bile dua ii orng nie bertembung dan berselisih..Due ii bwat dekkkk jer dok tego satu same laen..walaupun due ii same ii bwat diam bisu membatu..xpi pandangan mereka antara satu same laen amat berbeza..Si ahli ibadah..dye memandang si kaki maksiat dgn penuh kehinaan..dye dok tego xdi sbb dye brase dok layok pung nk ditego..X STANDARD katenyer..x setaraf..tue sbbnyer dye x nk tegor x nk ucpkn salam sejahtera kat si kaki maksiat tue..Si kaki maksiat plok laen citenyer..dye dok tego si ahli ibadah sbb dye brase dirinye amat hina, kotor dan x layok nok beri salam kat si ahli ibadah tue..Lalu dye menangis dan insaf..Lalu dye bertaubat kpd Allah dgn bersungguh sungguh..slps kedua ii nye meninggal dunia..Allah mencmpkkn si ahli ibadah tu kat neraka..Dye tnye kat Allah.. Knp engkau mencmpk aq kat neraka ya Allah sedangkn dh bertaon ii aq beribadah untuk engkau..Allah pun berkate,cer mu igt ade x mu berselisih ngan hambe Aq yg kaki maksiat..dye kabo ade, bakpe? Allah tnye,mu tego dok dye ataupun beri salam kat dye..si ahli ibdh pun berkate..dok pung,bwat mende nok tego dye beri slm kat dye,bkn nyer dye beribadah kat engkau pun seperti aq beribadah untuk engkau ya Allah..Allah pun berkate,disbbkn perasaan riak mu tu yg menyebabkn mu masuk neraka dan menyebbkn segale amal ii baik mu selame nie terhapus dgn sendirinye..Automatik optimus prime decepticon..nmpok sgt mu dok ikhlas beribadah selame nie..lalu dye nyesal xpi dh terlmbt dok leh wat mende doh..Si bekas kaki maksiat plok Allah memasukknnye ke dlm syurga yg penuh dgn kenikmatan krn keikhlasannye untuk bertaubat kembali kpd Allah SWT..INGAT!!! walaupun beribadah 1000 taon skalipun xpi timbul perasaan riak dlm hati..Maka segala amaln ii slme 1000 taon tue terhapus dgn begitu shj..teramat SIA ii dan rugi..Selamat beramal yerp.. Credit: @edwart_canvas
#selfreminder
#badartas2k18

Assalamualaikum..... Tajuk hari nie : "MAAF"

Nmpak simple jer perkataan MAAF tue kan....... Xpi an.... Zaman skarang mende nie lha yg org susah nk minx dan susah nk memberi serta susah nk terima....kalo duit raye.. Lajuuu jer tgn tue nk terima..... Kate mende simple jer MAAF tue..... Xpi knp mende sesimple itu pown x bleh nk bwat..... Tgk balik kat vid tue... Org yg x nk terima permaafan org laen... Dye lebih terok drpd jin dan FIR'AUN..... Bayangkn lha... LEBIH TEROK drpd kedua dua nyer!!!!!!... Bnyk lha manfaat yg kite dpt kalo kite maafkn kesalahan org laen.... Antare nyer... Bile kite mudah memaafkn org laen... Org laen pown akan mudah memaafkn kite.... Nie dok... Molek ii doh nk masuk syurge... Tibeeee jer kene tarik balik.... Kene tube ngan malaikat... Sbb ape???... Sbb ade org dok puah hati lagi ngan kite.... Dok ker makin panjang crite.... Makin lmbt masuk syurga... Bkn nyer org yg bwat saloh jer yg lmbat msuk syurga.... Hok yg g dakwe org tue bwat saloh pown lmbt jgok msuk syurge (org yg x menerima permaafan org laen dan yg x memaafkn org laen secara sukarela tnpa diminta maaf.... )..... Kan doooohhh.... Due ii rugi.... X kesah sape yg start dlu pergaduhan tue.... Yg penting... Minx maaf... Dh org minx maaf tue... Terime jer lhaa... Nie x.. Makin nok bergaduh adelah... Aduyaiii.... Igt senang ker org nk minx maaf ngan kite... Org yg minx maaf dlu nie... Ego dye rendah tau... Sifat sombong dye rendah.... Allah dh firman kan... Jgn berjalan atas muke bumi ini dgn perasaan SOMBONG.... kelak akan mendapat kecelakaan drpd ALLAH 'AZZA WAJALLA.... Ana nk menyeru yer kpd semua.... Mcm yg ana ckp xdi.... Mende yg simple... Minx maaf dan terima permaafan org laen.... Xkn tue pown x bleh nk bwat.... Bwat lha... Ngehhh.... Jgn krn kite... Org laen rugi... Kite sendiri pown rugi.... Nok ii plok time raye... Bermaaf-maafan lha yer.... P/s: Kami ahli ii BADARTAS ingin memohon maaf kpd semua skali... Same ade hok yg kenal ker dok... Maafkn segala kesalahan kami yg sengaja ataupun dok.... Sbb kite sume manusia... X terlepas drpd melakukan kesalahan.... #badartas
#selfremimder
#majulahwahaiumatislam

Iftar jamaie serta gotong- royong rumah Darus Salam Al-Mukhtar pada 30 /5/ bersamaan 17 Ramadhan . Perancangan dari dulu dirancang akhirnya tercapai untuk kami semua πŸ˜πŸ˜‰πŸ‘. Bersyukur kepada Allah SWT dengan izinnya diberi kesempatan kepada kami semua untuk meraikan mereka semua bersama.
Belajar no. 1 tapi dakwah bukan no. 2 πŸ‘β€β€ @ikimfm
@hadi_fayyadh
@tarbiahsentapofficial
@videodakwah.my
@alifteega
@ustazadnin

Tidak beriman seseorng ITU sehingga dia mengasihi saudaranya sepertimana dia mengasihi dirinya sendiri..
Lpas ni..kalau kawan kita tak tutup aurat ataupun buat maksiat..tegurlah dia.. okeyh..tu tnda kita syang dia..kalau bergelar sahabat tapi tidak menegur kesilapan sahabat kita,mcam mana nak jadi sahabat yang menyayangi kerana Allah..
#Lillahitaa'la

Islam amat mementingkan persaudaraan.... Doa merupakan senjata bagi umat Islam.... Dannnn... Kite mendoakan kebaikan untuk saudara ii kite semestinya tiada hijab untuk sampai kepada Allah S.W.T. ... jangan sekali-kali kita mendoakan keburukan, bencana, musibah dan sebagai nyer kepada saudara ii kita... Kerana Nabi Muhammad S.A.W. x pernah ajar kita untuk mendoakan keburukan kepada saudara sesama islam kita.... Jadi nyer.... JANGAN PERNAH MEREMEHKAN DOA KITA KEPADA SAUDARA KITA KERANA TIADA HIJAB UNTUK DOA ITU SAMPAI KEPADA ALLAH S.W.T.... P/s : Allah amat menyukai hambanya yg mendoakan saudaranya dalam keadaan saudaranya tidak mengetahui bahawa saudaranya mendoakannya.... (Faham x ayat nieπŸ˜….... Kalau x faham DM ii yerrr.... )

#belajar_no.1_xpi_dakwah_bkn_no.2

πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Jom kita tengok blog !
Boleh tahu serba sedikit tentang Badartas ni πŸ˜πŸ˜‰
Sambil sambil tu boleh tambah ilmu kita.. - Ψ§Ω„ΨΉΩ„Ω… Ω†ΩˆΨ± -
"Belajar no1 tapi dakwah bukan no2"
@ikimfm
@tanyalah_ustazah
@videodakwah.my
@jom_berdakwah_
@thedakwah.my

Riang ria usrah extravaganza
17/4/18
Memorable day Badartas
Terima kasih kepada Yang memberi sokongan Dan kerjasama.
Rapatkan saf, eratkan ukhwah
Takbir!! Ψ§Ω„Ω„Ω‡ Ψ§ΩƒΨ¨Ψ±
'Belajar no. 1 tapi dakwah bukan no. 2,
@tarbiahsentapofficial
@alifteega
@videodakwah.my
@ikimfm
@hadi_fayyadh

Barisan fasilitator,ustaz Dan guru guru yang hebat..
Syukran a'laikum..
#Konpip'16' terbaik!!
@azraie.permai

Syukran..
In Shaa Allah kami akan mempraktikkan segala ilmu yang telah dipelajari..
#Belajar no.1 Dakwah bukan no.2

Alhamdulillah..
Syukran Ya Allah,
In Shaa Allah dengan penganugerahan ini meningkatkn semgt kami untuk trus berdkwah walau di manapun kami berada.
Amin Ya RabbalA'lamin...
Trima kasih semua yang telah memberikan semangat kpda BADAR..antum smua juga pendakwah..Doakan kami trus berdakwah Dan kami berjaya membentuk akhlak para pelajar SMA Al-ATTAS yang lebih baik..Walaupun hasilnya sedikit,In Shaa Allah..lama lama akhlak kita smua semakin baik..Amin,,
Allahuakbar

amal yg patuh diamalkn..

Most Popular Instagram Hashtags