adyshazy_ adyshazy_

779 posts   1052 followers   5725 followings

#LifeAsSeizureSurvivorโ„ข๏ธ  ๐Ÿ‘Š๐Ÿค•๐Ÿ’œ๐ŸŽ€๐Ÿ‘“๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡ณ ๐Ÿ“ฃ BE BRAVE! STAY STRONG! KEEP HEALTHY! I CAN DUIT! I am Fighter ๐Ÿ‘Š Fight for my illness.. #hydrocephalus #syncope #seizuresurvivor

https://www.facebook.com/ashazy.solutions

๐Ÿ‘๐Ÿ™‹๐Ÿ™โ›ฑ l @Regrann from @secrets2success - "If you are going through hell, keep going." - Winston S. Churchill - #regrann

๐Ÿ˜๐Ÿ˜ l @Regrann from @angels_of_epilepsy - WANTEDโ€ผ๏ธ A CURE FOR EPILEPSY ๐Ÿ’œ REWARD: NO SEIZURES โŒ NO MEDICATIONS โŒ #CURE4EPILEPSY (picture: #kickinitpurple) - #regrann

@Regrann from @ashazy_ - Let's learnt more and help you on how we grow and build up our clients through Freelance Copywriting Services, including the clients who we worked recently and in present through Media Agency
.
Thank you to @sribuza for updating the profile.. #clientlist #profileupdate #sribuza #onoffernow #penulis #penterjemah #transcriber #penyunting #penulisan #penterjemahan #transkrip #penyunting #talktoustoday #hubungisegera #clientwork #ourwork #writerwork #writerlife #pragencylife #freelancecopywriter #freelancewriting #copywritingservice #pragency #ashazysolutions ๐Ÿ“‹๐Ÿ–‹๐Ÿ“๐Ÿ“„ - #regrann

@Regrann from @dakwahnya_remaja_ - ูƒูู„ู‘ู ู†ูŽูู’ุณู ุฐูŽุขุฆูู‚ูŽุฉู ุงู„ู’ู…ูŽูˆู’ุชู ูˆูŽุฅูู†ู‘ูŽู…ูŽุง ุชููˆูŽูู‘ูŽูˆู’ู†ูŽ ุฃูุฌููˆุฑูŽูƒูู…ู’ ูŠูŽูˆู’ู…ูŽ ุงู„ู’ู‚ููŠูŽุงู…ูŽุฉู ููŽู…ูŽู†ู’ ุฒูุญู’ุฒูุญูŽ ุนูŽู†ู ุงู„ู†ู‘ูŽุงุฑู ูˆูŽุฃูุฏู’ุฎูู„ูŽ ุงู„ู’ุฌูŽู†ู‘ูŽุฉูŽ ููŽู‚ูŽุฏู’ ููŽุงุฒูŽ ูˆูŽู…ูŽุง ุงู„ู’ุญูŽูŠูŽุงุฉู ุงู„ุฏู‘ูู†ู’ูŠูŽุง ุฅูู„ุงู‘ูŽ ู…ูŽุชูŽุงุนู ุงู„ู’ุบูุฑููˆุฑู

Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu. Barangsiapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam surga, maka sungguh ia telah beruntung. Kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan. [Ali Imran:185].
.
Saudaraku......
Ingatlahย MATI
Sesungguhnya mati adalah janji yang ditepati
Tapi mengapa kau tak pernah peduli
Engkau lebih memilih dunia yang hina ini

Dalam doa kau memintaย Khusnul Khotimah
Tapi pandanganmu akan dunia tak terarah
Kau mencari dunia yang belum terjamah
Sehingga lupa keinginanmu meraihย Jannah.

Setiap nafsu yang kau hembuskan dalam hidupmu
Tak terpuaskan walau dua gunung emas mengelilingimu
Hingga kau tertidur dalam pelukan hangat isterimu
Dan kau terbuai dalam angan dan mimpi indahmu

Gelap matamu akan nasib di akhirat nanti
Ketika ditanya apa yang kau kerjakan selama ini
Nanti kau akan ditanya sendiri-sendiri
Kau pun tidak akan dapat melarikan diri
Dari panas dan teriknya matahari
Dari dosa-dosa yang kau lakukan setiap hari

Semoga medan jihad mengantarkan kematianku
Atau saat sujud aku menghadap Rabbiku
Atau saat hari jumat sebagai hari terakhirku
Atau saat amalan terbaikku
Malaikat maut melepaskan jasadku ๐ŸŽฅ @sahabatsurga

#hijrahku #renungan #dakwahislam #semogabermanfaat #semogaberkah #islamicquotes #motivasihidup #motivasiislami #muslim #muslimah #dakwahremajaislam #pemudahijrah #hijrahcinta #mukmin #mukminah #islamic #merenung #bikinbaper #cintarasul #damai #laillahaillaallah #tausiyahcinta #syiar #berbagisemangat #berbagimotivasi #renungkan #dengarkan #islam

@Regrann from @dailyislam96 - Imagine what a righteous and pious man the Prophet Muhammad PBUH was. Despite that, he asked for forgiveness 70 times per day. Take this in. - #regrann

Allahu Rabbi.. May Allah S.W.T ease on everything I do.. May Allah S.W.T also distance myself from those negative people especially those who only know to find the fault on one another.. Be it for good or bad.. Be it today or tomorrow.. #bismillahirrahmanirrahim #allahurabbi #astaghfirullah #lahaulawalaquwwataillabillah #thankyouallah #assalamualaikum #selamatmalam ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐ŸŒƒ

๐Ÿ‘๐Ÿ‘ l @Regrann from @nazacorporationholdings - Letโ€™s be there for our children when they need us the most. We need to be more alert.

#Naza #NazaCorp #NazaGroup #NazaCares - #regrann

#tb #bersabarlahwahaihati l @Regrann from @adyshazy_ - Nak cakap buruk tentang kitani? Nak jadi juri konon dialah betul? Semua itu BIARKANLAH kerana itu mencerminkan diri mereka.. Sentiasalah JADI DIRI SENDIRI walau apapun terjadi.. #biarkanlah #jadilahdirisendiri #assalamualaikum #selamatmalam #bebrave #staystrong #staypositive #keephealthy #icanduit #iamfighter #letsfight #keepfighting #neversettleforless #seizure #seizurealert #seizurefree #personalblog #instagraphy #adyshazy #copywritingservice #freelancewritinglife #freelancewriting ๐Ÿ‘๐Ÿ‘Š๐Ÿ’ช๐Ÿ‘“๐Ÿค•๐ŸŒƒ๐Ÿ“๐Ÿ“‹๐Ÿ–Š - #regrann

May Allah S.W.T save the city of Palestine and bless them with harmony and prosperity.. #mashallah #allahuakhbar #prayforpalestine #savepalestine #protectpalestine ๐Ÿ•Œ๐Ÿ‡ต๐Ÿ‡ธ

We are Writer.. We are Translator.. I am Writer.. I am Translator.. ๐Ÿ“‹๐Ÿ–‹๐Ÿ“๐Ÿ“„ l @Regrann from @ashazy_ - Servis Penulisan dan Terjemahan
.
Copywriting Service and Translation
.
Apa boleh kami bantu dengan Servis / Service ini;
.
/- News Writing /Article Writing
/- Speech Writing
/- Flyer, Brochure and Leaflet
/- Newsletter Writing
/- Social Media Post / Writing
/- Greeting Card, Businese Card
/- Radio Script Writing
/- Technical / Office Manual
.
Adakah anda mencari Servis / Service ini? KAMI SEDIA MEMBANTU!
.
Dengan Harga Mampu Milik.. WhatsApp / Sms saya di; 889 1317.. #copywriting #translation #lookingforone #kamisediamembantu #hubungikami #talktoustoday #copywritingservice #pragency #prlife #writerlife #freelancewriting #freelancewriter #iamwriter #ashazysolutions #personalblog #instagraphy #adyshazy ๐Ÿ“๐Ÿ“„๐Ÿ“‹๐Ÿ–‹ - #regrann

@Regrann from @afdlinshaukiofficial - ๐Ÿ‘‘ KONSEP REZEKI ๐Ÿ‘‘ ๐Ÿช Konsep Rezeki Pertama

Kita usaha dan kita dapat. Contohnya, kita bekerja dan kita dibayar gaji. Itulah bentuk rezeki pertama. Kita selalu nampak rezeki yang ni. ๐ŸŒ‚ Konsep Rezeki Kedua

Rezeki yang kita usaha, tapi bukan untuk kita.
Contohnya, kita dah dapat gaji tadi, tiba-tiba kereta rosak atau mungkin handphone hilang. Atau, kita beri pinjamkan duit kepada orang lain.

Contoh yang lain, adalah bersedekah, memberikan bahagian rezeki kita untuk orang lain.

Banyak orang yang tak nampak rezeki bahagian ni. Sedangkan ini adalah rezeki juga. Banyak daripada kita bila tiba rezeki ni, kita complain, kita banyak merungut dan menyalahkan takdir, menyalahkan segala-galanya. Kan?

Sebenarnya, Tujuan Allah aturkan rezeki begini untuk kita adalah kerana nak menyucikan harta kita. Tujuannya nak mengampunkan dosa kita. Tujuannya nak beri kita nikmat yang lebih banyak Tapi kita mesti diuji terlebih dahulu. ๐ŸŽˆ Konsep Rezeki Ketiga

Rezeki yang kita tak usaha pun, tapi kita dapat. Masya Allah, cuba bayangkan, kita tak usaha pun, tapi kita dapat, punyalah sayang betul Allah kat kita ni. Banyak rezeki bahagian ni yang kita selalu lupa dan selalu tak nampak.

Apa contoh bentuk rezeki ketiga ni? Antaranya, tiba-tiba ada orang belanja makan steamboat, kita usaha tak? Tapi Allah datangkan steamboat melalui orang tadi tu untuk kita.

Contoh lain, kemudahan dalam menuntut ilmu, seronok beribadah. Kemudahan dalam berurusan, tiba-tiba sales meningkat, dilapangkan masa, tak tahu tiba-tiba duit datang daripada mana. Tup-tup ada orang sponsor kita pergi Umrah, Haji dan sebagainya. Kita tak usaha pun, tapi Allah bagi hadiah ni untuk kita. Seronok kan?

Punyalah banyak nikmat Allah beri ni, tapi kita tak bersyukur. Kalau check balik Surah Ar Rahman, Allah ada ingatkan, ๐Ÿ“Œ โ€œMaka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?โ€ Allah terangkan dalam surah tu, banyaknya rezeki yang diturunkan, tapi kita yang tak bersyukur. Selang satu ayat Allah ingatkan kita dengan ayat di atas. Malu rasanya dengan Allah. Sebab kita hanya banyak complain dari beryukur. kan?

Untuk datangnya rezeki yang ketiga ni, ki..

Most Popular Instagram Hashtags