1doktor1mimar 1doktor1mimar

268 posts   17,045 followers   1,647 followings

Aytekin & Yağmur  Gezi Seyahat Kamp 👣🌍⛺ 17 Ülke 70+ Şehir 🇹🇷🇵🇱🇨🇿🇦🇹🇸🇰🇭🇺🇭🇷🇸🇮🇮🇹🇻🇦🇨🇭🇫🇷🇧🇪🇳🇱🇩🇪🇬🇷🇬🇪 #SDÜ 👨🏻‍🎓👩🏼‍🎓 YouTube kanalımız:

ÇAMURLARA BULANDIK 👫👣💕
Köyceğiz’in 2000 yıllık şifa kaynağı olan Sultaniye Kaplıcaları’nın yolunu tuttuk. Dalyan ve Köyceğiz’den direk teknelerle ulaşmak mümkün olduğu gibi aracınızla gölün çevresinden dolaşarak da gidebilirsiniz. Kaplıca girişi kişi başı 4 TL.
🏖👫👣
Kapalı ve açık kaplıca sularının yanında bir de çamur havuzu var. İnsan ilk bir ayağını çamura gömerken garip hissetseniz de sonra alışıyorsunuz. Etrafta gözü hariç heryeri çamur kurumayı bekleyen insanları gördükçe siz de kafileye katılıp garip görünmeyi önemsemiyorsunuz hatta çok eğleniyorsunuz.
💃🏼🕺🏽🏖
Çamurun sıcaklığı 39 derece olup mineral yönünden oldukça zengin. Ayrıca cilde ve birçok cilt hastalıklığına iyi geldiği söyleniyor. 🧖‍♂🧖🏼‍♀💕
Yaklaşık yarım saat bekleyip kuruduktan sonra da nasıl temizlenmek istediğiniz size kalmış. Yan taraftaki iskeleden cup diye göle atlatabilir ya da duşları kullanabilirsiniz.
Biz bu çamura bulanma işinden çok keyif aldık, temizlendikten sonra da ciltteki o arınma hissi çok güzel tavsiye ederiz
👫👣💞
#sultaniye #köyceğiz #muğla #1doktor1mimar

SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAMLAR
🌽👫💕
Dün bizi yollara düşüren sebep farklıydı. Heyecanlı bir şekilde Köyceğiz’in yolunu tuttuk. Çünkü çok tatlı aileyle tanışacaktık. Oldukça da geniş bir aile; Güniz, Yunus, Zsazsa, Zsazsa’nın minik yavruları ve Kara
👫🌿💕
Bizi bir araya getiren ortak hayallerimiz oldu. Bizim hayal ettiğimiz birçok şeyi onlar gerçekleştirmiş. Biz de kalabalık olmayan bir yerde, eski usül samimi ve düzayak bir evde yaşayıp, kendi ürettiğimiz hayvansal ve bitkisel gıdaları tüketmek istiyoruz
💭✨🌈
Hiç bir şeyin çöp olmadığı, doğadan gelen herşeyin bir işe yaradığı, kendi içinde tıkır tıkır işleyen bir döngüye sahip, yaşayan bir ev ve bahçe. Mesela bu döngüye bir örnek vermek gerekirse; ağaçların arasındaki yabani otların biçilmesi, biçilen otların ağacın altına serilmesi sonucunda su buharlaşmasının azalması, nemli toprağın solucan gibi canlıları çekmesi, solucanlarla beslenen tavuklar, tavukların ürettiği yumurtalar, yumurtaların kabukları yine ağacın gübresi olarak toprağa karışacak olması. Düşünmesi bile harika değil mi ?
🌨🌱🐔
Sürdürülebilir döngü içerisinde zararlı hiç bir atık yok. Ayrıca üretmenin verdiği keyif paha biçilemez olsa gerek. Çünkü çalışma hayatı para kazan ve parayı tüket üzerine. Biz bu kısır döngü içerisinde ihtiyaçlarımız için kazanıp, üretmek için harcamak istiyoruz. Güniz ve Yunus’da bu döngüyü kurmak için uğraşmış ve başarmışlar
👫🙏🏻💕
Mesela akşam yemeğinde ellerimizle topladığımız sebzelerden yoğurtlamamızı yedik, ardından paha biçilemez sohbetin yanında bahçeden toplanmış kaynamış mısırlarımızı yedik. Ertesi sabah ise cin darılar için tohum yatakları açıp, her yatağa ikişer tohum attık, üstünü toprakla örtüp, ayrık otlarından temizleye çalıştık
🌱🌽😋
Üretmenin sadece bir aşamasına şahit olduk. Darıların yetişip sofraya tekrar gelene kadar yine çok emek isteyen uzun bir yolu var. Umarız yine yolumuz düşer ve başka aşamalarıda deneyimleme şansımız olur. Ama severek yapınca üstesinden geleceğimize de inanıyoruz
👫💪🙏
Bizim için Güniz ve Yunus ilham kaynağı oldular. Yapabiliriz cesaretiyle ve hayallerimizle yine keşfetmeye devam edeceğiz. Peki sizin de böyle hayalleriniz var mı?
👫👣💞
#köyceğiz #muğla #ekolojiktarım

YOL ÜSTÜ ÇÖL MOLASI
👫🌋🔥
Fethiye’ye doğru giderken yolumuzun üstü Patara'da mola verdik ve meşhur kum tepelerini gezdik. Özellikle kumların en sıcak olduğu, güneşin tam tepede olduğu saatleri seçtik. Çünkü biz manyağız. Üstüne üstelik çıplak ayak poz verdik ki kızgın kumları daha çok hissedelim. Siz bu satırları okurken biz ayaklarımızı buzlu su dolu bir leğende serinletiyor olacağız.
👫👣💦
Şaka bir yana önce Patara Antik Kenti içinde bulunan sahilde denize girip serinlemiştik. Gelmişken antik kent içinde ufak bir tur yaptık.
🏊🏻‍♀🏛🍃
Patara kum tepelerinde gün batımını seyretmeyi çok istiyorduk ancak vaktimiz kısıtlıydı. Saat daha üçtü. Gün batımına saatler vardı. Biz de sıcak filan dinlemedik kum tepelerinde gezindik.
👣👫🚘
Kum tepelerine terlik ile gitmek de pek doğru bir seçim değilmiş. Önce ben kum tepesinin yamacınından tırmanmaya çalışırken terliğimin tekini kaybettim. Biraz eşeleyip buldum. Sonra fotoğraf çekerken Aytekin de çıkardı çektik geldik terliğin teki yok. Başladık eşelemeye. Eşeledik eşeledik en sonunda bulduk. Karadelik gibi kum tepeleri anında yutuveriyor. Siz daha dikkatli olun.
🙈👫👟
Kum tepelerine gitmek isterseniz google haritalardaki tarife göre gitmeyin. Sahile varmadan köy meydanından sağa doğru ayrılan bir yola doğru devam ediyorsunuz sorunca gösteriyorlar. Yol biraz taşlı yürüyerek de gidebilirsiniz araçla ulaşmak da mümkün. Bizden size tavsiye öğle saatlerinde gitmeyin gün batımı daha güzel oluyor.
Önümüzdeki günlerde Fethiye'den başlayıp Muğla'nın güzel ilçelerini keşfe çıkacağız. Çok keşfedilmeyen yerler için önerilerinizi altta yorum olarak paylaşabilirsiniz 🙏😊
#patara #antalya #1doktor1mimar

MEYVESİNİ SEVEN DİKENİNE KATLANIR 🌵💕👫
Günlerdir Finike’de geziyoruz. Bugün başımıza gelen güzel bir olayı anlatacağız.
👫💕👣
Gerek yol kenarlarında, gerek ev bahçelerinde sık sık kaktüs meyveleri görüyoruz. Bizim büyüyüp yaşadığımız yerlerde yetiştiği için çok seviyoruz. Gördükçe de canımız çekiyordu. 😋🌵👫
Evden eldiven, bağ makası, bıçak ve plastik bir kap alıp aramaya koyulduk. Günlerdir gördüğümüz meyveleri aramaya başlayınca aradık aradık önce bulamadık. 🤔👫🌵
Tam pes etmişken bir evin önünde kocaman bir bir kaktüs ve olgunlaşmış meyvelerini gördük. Yan tarafındaki evin balkonunda oturan bir teyzeye soralım izin verirse toplayalım dedik. 🌵👵🏼💕
Derken meyvelerin yanına bir araç yanaştı ve araçtan inen kadına soralım dedik. Ev sahibinin kızı çıktı ve tabii ki alabilirsiniz dedi. Derken balkondan annesi olan teyze seslendi size maşa vereyim daha kolay toplarsınız dedi.
🌵👵🏼🏠
Muhabbet ederken Fethiye’den geldiğimizi söyledik, nerde oturuyorsunuz filan konuşurken komşumuzun yakın arkadaşı çıktılar. Evlerine misafir edip bize buz gibi kaktüs meyvelerinden bolca ikram ettiler. Üstüne bir de bol köpüklü kahvelerinden içtik. Öyle güzel kalpli misafirperver insanlar tanımanın mutluluğu ile oradan ayrıldık.
👫☕😋
Kaktüs meyvesinin sağlığa iyi gelen binbir türlü faydası vardır eminim ama bir faydası daha oldu bizim için. Güzel kalpli iyi insanlar tanımanızı sağladı. Siz tüm iyi niyetinizle selam verince öyle güzel insanlarımız var ki evini sofrasını açıp hoş muhabbetiyle kırk yıllık dostun gibi oluveriyor.
👵🏼💕👣
Bu arada isim konusunda bir birlik olamadık o yüzden biz kaktüs meyvesi diyoruz peki ya siz ne diyorsunuz ?
🌵👫💕
#finike #antalya #cactusfruit #1doktor1mimar

ASYA’NIN EN DERİN
SUALTI MAĞARASI 🌊⛰☀
Suluin Mağarası, şimdilerde önünde tabelası bile olmayan ve uzun süredir gizemini koruyan bir yer.
🏔🍃🌞
Finike’de bulunan bu sualtı mağarasının çok derin ve büyük olduğu tahmin ediliyor. Şimdiye kadar ABD'li bir ekip 122 metreye kadar inerken, keşif dalışı yapan bir Alman çifte de mezar olmuş. Akdeniz Üniversitesi'nden bir ekip de ancak 50 metreye inebilmiş. Giriş kısmı dar gözükse de derinlerde oldukça genişleyen bir yapısı olduğu söyleniyor.
⭐🌈🍃
Mağaranın içindeki su koyu mavi tonlarında ve çok berraktı. Bu yaz üstü biraz yeşil bir tabaka ile kaplanmış. Yine de ufak bir taş atıp uzun süre süzülüşünü izleyebiliyorsunuz. Mağara ağzındaki sarkıtların oluşturduğu manzaraya ise söylecenek söz yok.
🙌🏻💕👣
Mağaranın sakinleri çok gürültü yaparsanız sizden rahatsız olabilir. Gece mesai yaptıkları için gündüz uyuyorlar
🦇🏔🍃
Geçtiğimiz aylarda yine Suluin Mağarası hakkında paylaşım yapmıştık. O zamandan bu yana değişen tek şey artan çöp yığınları ve keçi pislikleri olmuş. Yeteri kadar değer göremese de bizim hep ilgimizi çeken gizemli bir mağara olarak kalacak.
💕👫👣
#suluinmağarası #finike #antalya #1doktor1mimar

DENİZDE BİR MAĞARA
🌊⛰👫
Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde birçok yerde denize girme şansımız oldu. Güzel koylar, sahiller gördük.
🏖☀
Fakat kimse kusura bakmasın bizim buralar gibisi yok. Deniz kenarına geldiğinde o tuzlu deniz havasını hissediyorsun. Her denizde o kokuyu arıyorsun. Alışmışsın bir kere. 🌊👫☀
Tuzunun bol olduğu kadar mavisi de boldur denizimizin. Mavinin her tonunu görebilirsiniz baktıkça. Bize hep şu şarkı dizeleri hatırlatır buraları:
“Denizi ayrı deniz Havası ayrı hava”
🌊🌞👣
#mağaralıkoy #finike #antalya #1doktor1mimar

FİNİKE’NİN KEŞFEDİLMEYİ BEKLEYEN KOYLARI 👫👣💕
Batı Antalya boyunca bizim için en güzel ilçe Finike. Koyları tıklım tıklım olmayan, kordonunda kafelerin, eğlence mekanlarının yerine çay bahçelerinin olduğu, büyük markaların çok katlı mağazalarının olmadığı kendine yeten sevimli bir ilçe.
🍊🏖☀
Akdeniz ve Ege boyunca fahiş fiyatlı girişlerin olduğu şezlong ve şemsiyesiz oturamadığın yerlerin aksine hiç bir işletmeye ait olmayan güzel koyların olduğu tek yer Finike. Ayrıca böyle ücretsiz olması kenarda çöp yığınlarını gözünüzde canlandırmasın gayet temiz.
🏝🏊🏻‍♀🌞
Denizi ise pırıl pırıl her zaman daldığında dibi görüyorsun. Suyun muazzam rengine diyecek söz yok zaten yüzmesi kadar seyretmesi de ayrı bir keyif. Ayrıca çok kalabalık değil iki elin parmaklarını geçmiyor insan sayısı.
🌊🏊🏻‍♂☀
Birimiz Fethiyeli birimiz Finikeli olunca iki şehir arasında birçok yeri görme fırsatımız oldu. Özellikle Kaputaj Plajı çılgınlığının sonu ne olacak merak ediyoruz. Her yıl daha çok uzuyor park eden araç sayısı. Zaten düğün alayı gibi kamyon Peşinde gitmeye çalışırken bir de park yeri aramak için onla giden bir araç, karşıdan karşıya geçen yayalar anlatınca bile deniz keyfi yerini kaosa bırakıyor. Güzel bir plaj gidin görün ama yeni yerler keşfetmeye de açık olmak gerek.
🌈⭐💕
Mağaralı Koy bizim vakit geçirmekten en çok keyif aldığımız yer. Finike’nin güzelliklerini keşfetmeye devam edeceğiz takipte kalın
#finike #mağaralıkoy #antalya #1doktor1mimar

LİMYRA ANTİK KENTİ’NDE SERİNLEDİK 👫💕👣
Normalde yaz aylarında antik kent gezmek bize çılgınlık gibi geliyor. O yüzden kışın gezmeyi daha çok seviyoruz. Ama bu antik kentler arasında bir istisna var Limyra Antik kenti. Sütunların altından kaynak suyu akıyor ve buz gibi bir su.
🌊🏛☀
Yanımıza mayolarımızı aldık ve suyun tadını çıkaran çocukların yanında biz de serinledik. Ama tabii çocukların neşesinin yanından geçemeyiz. Bu nasıl bir lüks başka şehirlerde çocuklar kanallarda yüzer (ki tehlikeli), burada antik kentin sütunları arasında havuzda yüzüyorlar.
🏊🏻‍♂🌊☀
Sütunlu caddeden akan suyun canlı çeşitliliği çok fazla. Yengeçler, balıklar, kazayak otları ve su kaplumbağaları... Özellikle su kaplumbağaları çok sevimli . Sudan çıkıp çıkıp attığımız bisküvi kırıntılarını topladılar. Vermeyince de kafasını sudan çıkarıp “hani nerde benim kırıntım” bakışını attı. Biz dayanamıyoruz kötü bir şey belki ama hayvanlar bize sevimli sevimli baktı mı her şeyimizi paylaşmak istiyoruz.
🐢🌊💕
Bizim için güzel bir yerin tanımını sağlayan her şey ortamda vardı sanırım. Su, hayvanlar, tarihi alan ve doğa. Kalabalık olmamasının da huzurlu ve temiz kalmasında payı büyük. Bir yandan paylaşıyoruz ama içten içe çok fazla keşfedilmesin bakirliği korunsun istiyoruz. O yüzden güzel ama çok da şey yapmaya gerek yok 🙈😅
👫💕👣
#limyra #limyraantikkenti #finike #antalya #gezginler #gezi #seyahat #kamp #doktor #mimar #1doktor1mimar #gencgezginler #antikkent #tıpfakültesi #mimarlık #sdü

GÖZ KIRPAN KIZIN HİKAYESİ
😉👣💃🏼
Biz gittiğimiz yerlerin hikayelerini merak ediyoruz genelde. Bozcaada’nın meşhur Göz Kırpan Kızı’nı bilmeyen yoktur. Biz de Bozcaada’ya gidince harıl harıl bu resmi arayan insanlar gördük. 🧚‍♀🏖👣
Şaşırdık biz de merak ettik ve takıldık arkalarına. Bir de ne görelim uzunca bir sıra, insanlar Göz Kırpan Kız ile fotoğraf çekmek için sıra olmuş. Gelmişiz buraya kadar biz de çekinelim dedik.
📷🎞👫
Eve geldik fotoğraflara bakarken bu resmin ve ressamın hikayesini merak edip çok tatlı bir hikayeyle karşılaşınca sizinle de paylaşmak istedik
👫👣💕
Ressam Cemil Onay’ı yıllardır tanırmış Bozcaada halkı. Evlerinde, bahçelerinde onun yaptığı heykelleri resimleri saklarlarmış.
👨🏼‍🎨🖼🎨
Günlerden bir gün adanın rüzgarı estikçe, kargaları dinleyip hikayeler öğrendikçe resmetmiş hissettiğini. Sergisini gezen adalı bağcılardan biri “Hocam, sen bizim adanın rüzgarını çizmişsin” demiş. Ressam Cemil Bey’in adı rüzgarı boyayan adam olarak kalmış. 👨🏼‍🎨🎨💨
Resim tutkusu çamurdan gelirmiş. Fırçayı bırakan elleri çamura bulanır, neşeli heykellere ilham olurmuş lodosun getirdikleri. Masal gibi anlatır, oyun gibi çağırırmış sergilerine izleyenleri.
🧚‍♀🎨💕
Göz Kırpan Kız’ın tılsımı ise her mevsim saçı değişiyor. Sonbaharda kırmızı, kışın dökülüyor, baharda açık yeşil çıkacak sonra koyu yeşile dönüp uzayacak. Sanırım biz kırıklarını aldırdığı döneme geldik.
🖼🌿🧚‍♀
Böyle sanatçı ruhlu güzel insanların tüm renkleriyle hikayeleriyle hayatımıza daha çok dahil olmaları dileğiyle.
👫👣💕
#bozcaada #çanakkale #gözkırpankız #gezi #seyahat #kamp #doktor #mimar #1doktor1mimar #tıpfakültesi #mimarlık #gencgezginler #yolaciktv

CAM KIRIKLI PEMBE
KAYALAR
👫👣💕
Kocaeli’nin Kefken sahillerinin en güzel ilgi çekici yeri Pembe Kayalar. Tarih boyunca gemilerin uğrak yeri olmuş. Çünkü denizden çıkarılan pembe renkli kayalar mimaride çok kullanılmıştır. Bunlardan en bilineni Sultan Ahmet Camii ve Rumeli Hisarı.
Ayrıca Karadeniz’in hırçın sularından çıkarılırken yumuşak bir yapısı varken çıktığında sertleşirmiş.
Gün batımı eşsiz bir güzellikte oluyor. Biz de sandalyelerimizi sırtlanıp seyretmeye gittik.
🌅👣👫
Ancak basamak şeklinde olan kayalardan inerek buraya ulaşmamız gerekiyor. Yol boyunca cam kırıklarına basmadan ilerlemeniz gerek çünkü sandalet ya da terlik giymişseniz tehlikeli.
İçeceğini aldın manzaraya karşı içtin anlarım. Ama neden kaya görünce şişeyi çarpma isteği uyandırıyor ⁉️
Artık çöp atıyorsun bunu geçtim.Ama aynı yere iki gün sonra yine geleceksin. Ben değil sen. Senin şehrin, belki senin yüzünden birinin ayağını cam kesecek ve günü mahvolacak. Ya da yine senin kırdığın cam seni kesecek.Yapmayın, doğal güzelliklere gidince ayak iziniz dışında hiç bir şeyi bırakmayın.
🌱👣🏞
Pempe Kayalar çok güzel gidin görün tavsiye ederiz ancak gördüğümüz yerdeki yanlışları da söylememiz gerekiyor. Böyle paylaşımların artmasını istiyorsanız yorumlarınızı bekliyoruz
👫👣💕
#pempekayalar #kefken #kerpe #kocaeli #rotamarmara #gezginler #traveller #gençgezginler #gezi #seyahat #kamp #doktor #mimar#1doktor1mimar #yolaciktv #interrailtürkiye

GELECEKTEKİ BİZE
NASİHAT 👫💕👣
Yaşa, seyahat et, maceraya atıl, şükret ve asla pişman olma. Bunu hayatının mottosu haline getir.
💃🏼🕺🏽🙏🏻👣
Bir gün gelip hayat koşuşturması, toplum baskısı, iş hayatı üstüne gelirse daha önce görmediğin bir yere gidiş dönüş bilet al. Çok iyi gelecek biliyorsun
👣🚘✈️
Evini eşyalarla doldurup, son model arabalara binip, aynı yerlerde yiyip içip kendini körelten bir rutin içinde olma. Her zaman keşfetmeye açık ol, hayatını yeniliklere, yeni insanlara kapatma. Keşfettikçe enerji ve neşe dolacaksın
🌟🌈🕊
Her zaman senin dışındaki canlılara, doğaya saygılı ve korumacı tavırla yaklaş. Doğadan, doğaldan ne kadar uzaksan o kadar mutsuz olursun
🌱🦔☀️
İyi günlerin de olacak kötü günlerin de sevdiğin insanların elini asla bırakma
👫👣💕
Bu arada zamanımızın ve seyahat etmenin ne kadar kıymetli olduğunu bize hissettiren @danielwellington ‘dan sizlere güzel bir sürprizimiz var. 1doktor1mimar kodu ile %15 indirimli alışveriş yapabilirsiniz.
Bizim tercihimiz Classic Petite Durham ve Bristol. Peki ya sizin ?
👫💕🕰
#danielwellington #DWPickoftheDay #danielwellingtonwatch #rotamarmara #kırklareli #demirköy #doktor #trakya #istanbul #gezi #seyahat #kamp #mimar #sdü #fethiye #tekirdağ #yolaciktv #gençgezginler

SAVAŞ TAZMİNATI OLAN KASABA
👫👣💕
Trakya’nın Yunanistan’a 4 km uzaklıkta olan yemyeşil şirin bir kasabası olan Karaağaç’tan bahsedeceğiz sizlere. Meriç Köprüsünü geçersiniz ve Türklerin suyun öte yanında kalan tek toprak parçası Karaağaç başlar. 🌿🏞🏠
Köprü sonrası sağa dönüş ile birlikte alabildiğine düz ağaçların arasından sıyrılan güneş ışığı kırıntıları ile aydınlanan 2 kilometreyi bulan bir yola girilir. Bu zaman tünelinin hemen başında sağ tarafta Meriç Nehri kıyısındaki çay bahçeleri ve restoranlar yer alır. 🌿🏬🏖
Küçük bir toprak parçasından öte, Türkiye Cumhuriyeti'nin "suyun öte yanında" kalan tek toprak parçası, bunun da ötesinde Lozan Barış Antlaşması'nın da eşsiz bir simgesidir. Bu soyut fakat önemli algılamaların dışında, arnavut kaldırımlı yolu, mesire yerleri, şirin evleri, büyük tren garı, Lozan Anıtı ve müzesi ile eşsiz bir huzur beldesidir. 🇹🇷👣🌿
Zamanında Edirne’de yaşayanların yaz sıcakları bastırdığında geldikleri yazlık evlerinin bulunduğu ufak bir kasabaymış. Şimdilerde ise şirin kafeleriyle oldukça canlı sokakları olan bir mahalle. 🏠🏞🌿
Tarihi tren garı binası ise Trakya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi olarak kullanılmaya devam ediyor. Aynı alan içerisinde Lozan Müzesi, Resim Müzesi ve Lozan Anıtı’nı gezebilirsiniz. Ayrıca sembolik olarak bırakılan lokomotiflerle bol bol fotoğraf çekebilirsiniz. 🚂🏬👣
Biz Karaağaç’ı çok sevdik. Günübirlik keyifli bir tarih yolculuğu yapmak isterseniz, suyun öte yanında kalan güzel kasaba Karaağaç’ı gezebilirsiniz. Kesinlikle görülmeye değer
👫👣💕
#karaağaç #edirne #trakya #rotamarmara #doktor #mimar #1doktor1mimar #trenistasyonu #seyahat #yolaciktv #yolacikin