115,729 Photos

  •   survivorxx_ Awwww I use to have one of them..... He died 48min

» LOG IN to write comment.

tvbone Ornate box turtle in situ after flipping this rock in a grassy area
#turtle #boxturtle #herp #herping #reptile #wildlife #morning #sunrise #rock #field #summer #break #orange #pattern
2h
  •   rantingleke Nice, what general area are you doing your herping in? 30min
  •   tvbone Right now I'm in eastern kansas kinda struggling @rantingleke 2min

» LOG IN to write comment.

Video Kay and Slinky
k_law_11 It's warm today, and he wanted to chill on my laptop. He's not allowed to chill without the tube, too many buttons pressed haha! #Slinkydawg #BlueTongueSkink #TanimbarBlueTongueSkink #BlueTonguedSkink #Lizard #BlueTongueLizard #BlueTongue #Skink #Pet #Reptile #PetsOfInstagram #herp 2h
  •   snortmarijuana omg! my boy always wants to go on my laptop but I get the same problem, that's such a neat way to solve it! 2h
  •   stryderphoto Haha 2h
  •   k_law_11 @snortmarijuana I know right! He loves tubes! I do suggest getting pvc tubes for them though, in case they do the toilet... Lol! 2h
  •   snortmarijuana lol that was the other thing I was scared of lol! home depot here I come 2h
  •   k_law_11 @snortmarijuana speaking of, I just put him back in his viv cause I'm downstairs now, and he shimmys out of his tube a little and does the toilet. I'm looking for the keys to the back door so I can chuck the tube out and he does a U turn and goes back into the shitty tube!!! !!!! Yup, PVC tubes are highly reccommended! My skink is a fucking weirdo! 2h
  •   snortmarijuana lololol they are some "special" reptiles 2h
  •   k_law_11 @snortmarijuana I'm disgusted beyond belief!! And he's looking at me with a smug look on his face.... Yes they are rather 'special' haha! 2h
  •   cool__ralph Awe 1h

» LOG IN to write comment.

» LOG IN to write comment.

» LOG IN to write comment.

cutesybootsy I love seeing the condensation on the glass, this is a good sign. If y'all have any questions feel free to ask. I'll answer to the best of my ability and knowledge.
#Caine #savannahmonitor #savethesavs #reptigram #reptile #reptilesofinstagram #varanid #herp #monitorsofinstagram #monitorlizard #munchkinnoodle #biglizard #boscmonitor #bosc #lizardsofinstagram #lizardlove #lizard
2h
  •   wize_werdz You are so great. I love seeing people go above nd beyond for their animals. He really looks like he enjoys his life. 2h
  •   cutesybootsy @wize_werdz thanks. I just try to get the word out and help new sav anyway I can. That's my goal. To see em all in optimum conditions b 2h
  •   nicwern21 Hey! I have a savannah monitor too, and I am just about to build him a custom enclosure. I'm just curious how big yours is. It's hard to tell the size. Thanks @cutesybootsy 1h
  •   cutesybootsy @nicwern21 you want to make it a minimum 8x4x4. 8x5x4 or 8x6x4 is a better size because of the height. You want 24 inches of dirt for bioactivity, digging, humidity, etc. Mine is an 8x3x4 and I will tell you I wish it were bigger, at least 10 feet long. 53min
  •   cutesybootsy @nicwern21 you also need to seal the enclosure. Don't add or leave any openings, screens, or vents. 52min
  •   cutesybootsy My YouTube channel has links for building. 52min

» LOG IN to write comment.